19 Şubat 2015 Perşembe

SAMSUNG -WE FOLLOW

Samsung yine en iyi bildiği şeyi yaptı ve mobil piyasasında rakibi Apple’ın peşine takıldı. LoopPay’i satın alarak daha önce ucundan girdiği elektronik cüzdan işinde önemli bir sıçrama yaptı. Fakat Apple bile, NFC gibi artık eskimiş bir teknoloji üzerine yatırım yapmakla eleştirilirken Samsung bir adım geriden gelmeyi göze alarak manyetik POS’lara göz dikti. Strateji olarak piyasaya hızlı bir giriş açısından yanlış bir karar olmamakla birlikte inovasyon bekleyen sektöre ‘hele elinizdekini bitirin’ modunda yaklaşmayı seçti. Samsung, Apple’a göre cüzdanını destekleyen POS sayısı itibarıyla hayli önde başlıyor. Mevcut POS’ların %90’ının manyetik özellikli bu sistemi desteklediği düşünüldüğünde Samsung için LoopPay kötü bir yatırım gibi durmuyor.

 

İki sistem karşılaştırıldığında ikisinin de artı ve eksileri var. Daha çok noktada ve mevcut teknolojiyle kullanılabilmesi ve kullanılmaya başlamak için satıcılarla bir ön anlaşma yapmaya gerek bırakmaması, Samsung’un yükselmesinin dış etkenlere bağımlılığını azaltıyor. Daha önceki bir yazımızda ApplePay’in gelişmesi için bağımlı olduğu dış etkenlerin sayısının çokluğundan bahsetmiştik. Öte yandan Samsung, güvenlik açısından ‘tokenization’ gibi ApplePay’in en önemli geliştirmesini göz ardı etmiş görünüyor. Ayrıca ApplePay in-app tabir edilen satışlarda da kullanılabilecek daha geniş spektrumlu bir ürünken, LoopPay en azından mevcut haliyle sadece fiziksel POS’larda kullanılacak bir ürün ve online işlemler için Samsung’un yeni geliştirmeler yapması gerekecek. Şu an açıklanan kısımda bununla ilgili bir şey görmedik. 

 

İşin bir de Android vs IOS yönü var tabi. Özellikle ABD dışında Android kullanıcı sayısının daha fazla olması Samsung için bir avantaj olacaktır. Mevcut sistem üzerine kurulduğu için ApplePay’e göre ABD dışında çok daha hızlı yaygınlaşacağı kesin görünüyor. Son olarak işin bir de maliyet boyutu var. Birincisi LoopPay’in Samsung cihazlarının fiyatlarına etkisi. LoopPay’in piyasada 90$ civarında alıcı bulan zamazingolarının cep telefonuna bu fiyatlarla entegre edilmesi Samsung cihaz satışlarını etkileyecektir. İkincisi de işlem maliyeti. Samsung’un bu hizmeti nasıl ücretlendireceğini henüz bilmiyoruz. Vakti gelince görürüz.

 

Neticede iki firma da yarına değil bugüne, hatta teknoloji açısından düne yatırım yapmıştır. Özellikle Apple’ın “bankacılığa ihtiyacımız var ama bankalara yok” (Bill Gates) söylemini sahiplenmek yerine banka ve kart firmalarıyla ortak çalışmasını beklerdik. Yani bankanın POS’unu kullanayım ama standardı ben belirleyeyim dersen, bankaların veya kart firmalarının yatırım yapması için böyle beklemek zorunda kalırsın. EMV uyumlu POS’ların değiştirilmesine yeni başlanmış ABD gibi bir ülkede yeni özelliklere sahip POS’ların geliştirilmesi ve standardın yükseltilmesi herkes için daha karlı olurdu diye düşünüyorum.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder